Vänner, vad är det?

Ska jag vara helt ärlig, hur sorgligt det än låter, så har jag nog aldrig haft en riktig vän. Jag har haft vänner, det har jag. Vänner som förr eller senare börjat gå bakom ryggen på en, snackat skit, ljugit en rätt upp i ansiktet och varit så falska som människor bara kan bli. Sånna vänner har jag haft gott om. Jag har gott om dem nu också, har jag märkt. Nu ska jag inte sitta här och säga att jag varit en ängel mot alla jag känner, då skulle jag ljuga. Men de två människor jag brytt mig extra mycket om har jag alltid tagit hand om, ställt upp för och aldrig sagt ett ont ord om. Dessa två människor ligger mig inte alls nära hjärtat längre. Vilket beror helt på dem. De har gjort bort sig, verkligen gjort bort sig.
Hur som helst, jag är trött på er som kallar er för mina vänner men som sedan går bakom ryggen på mig. Så känner ni er träffade, FUCK OFF! Ni behöver inte prata med mig, ni behöver inte hälsa på mig. Faktum är, att ni behöver inte ens så mycket som titta på mig. Har ni däremot något ni inte gillar med mig, något ni stör er på, så säg det TILL MIG. Inte till 15 andra när jag inte hör. Är så trött på "vänskap" och allt vad det innebär. Kul för er som har riktiga vänner som ni kan lita på och som ställer upp för er, ta vara på dem. Men jag har inga riktiga vänner och tänker inte heller försöka att få några, för jag orkar inte ställa upp för någon som i gengäld trampar på mig.

Jag har en bästa vän, som verkligen ställer upp för mig till 100 %, som aldrig skulle säga ett ont ord om mig framför någon annan, som funnits för mig hela tiden. Jimmie, jag älskar dig. Jag vet mycket väl att jag kan vara och har varit en jävla bitch mot dig, rent ut sagt, den senaste tiden. Men man behöver bråka ibland, för att ta sig vidare. Och nu har vi kommit förbi den perioden. Tack för att du finns, när ingen annan gör det.

Ni andra (ni vet vilka ni är) kan fara åt helvete :)

Kommentarer
Postat av: Malin ;)

Vad kan jag säga? Jag känner igen mig totalt i det du skriver. Tänker aldrig mer skaffa något som kallas bästa kompis. Så himla onödigt. Ingeet håller ju iaf liksom.

Men tycker det är grymt av dig att du står på dig ändå o är stark!!

2010-11-02 @ 17:31:27
URL: http://mejlinpejlin.devote.se
Postat av: Jenny

Hej Elin. Man får ju typ en klump i magen när jag läser.. Jag vet inte vem / vilka du menar faktiskt, eftersom jag inte varit "med" på ett tag.. Jag håller helt och hållet med dig, riktiga vänner är riktigt, riktigt svårt att hitta. Man hatar människor som snackar skit, man hatar falska människor. Självklart slinker det ur skitsnack ibland ur ens egna bun också, det är något man absolut inte är stolt över och jag känner själv att detta är något jag vill sluta HELT och hållet med. Jag vill bli en bätre människa och eventuellt vän, men det är så himla svårt och ibland känna att man passar in, man känner sig otillräcklig.. Jag har faktiskt tänkt tillbaka på de tider då du och jag var riktigt nära, och kom ihåg hur jävla kul man hade då.. skrattade typ ihjäl sig åt en gran.. och det gör ont i mig att tänka tillbaka hur man kan ha sårat någon som faktiskt var en sådan nära vän, någon man brydde sig om väldigt mycket. Men jag vet ju att du är så jäkla stark och kan stå emot detta, skitsnack osv... något jag alltid varit för svag för. Ville bara skriva lite.. Jag har alltid brytt mig, och bryr mig väldigt mycket om dig fortfarande. Hoppas att du vet om detta även fast vi inte setts / snackats vid på ett bra tag.



Kram Jenny S.

2010-11-23 @ 13:34:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0