automathelvete

Nu är jag förvirrad och irriterad. Vid 12-tiden satt vi i sittbrunnen på båten, hade precis stigit upp och var sugna på äggmackor. Så vi tog bilen för att åka och köpa ägg och yoghurt. Jag hade pengarna på mitt kort så jag gick till swedbanks automat för att ta ut pengar. Stoppade in kortet, valde att först ta ut ett kontoutdrag för att se hur mycket som fanns på kortet. Så kvittot kom ut och jag tog det. Vände mig om några sekunder för att läsa på det och växlade några få ord med Jimmie som stod bredvid. Tog inte mer än ca 20 sekunder. Då vänder jag mig om för att ta ut mitt kort som fortfarande satt kvar. "Glöm ej kortet" stod det på skärmen. Helt plötsligt åkte kortet in i automaten igen och på skärmen stod det då "kort erhållet". Vafan? Fattade ingenting, hade vänt mig om i 20 sekunder och helt plötsligt tar de kortet! Det är ju skitbra när man står i kungshamn, 30 mil hemifrån, en söndag och man har bara pengar på kortet! Jimmie hade i alla fall pengar på sig så vi kunde köpa vår frukost men gud vad lack jag blev, jag behöver mitt kort! Så nu måste man till banken imorgon så de kan skicka mig ett nytt. Jääävla swedbank...

Hittade en tia på väg till bilen. Gud ger och gud tar...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0