"långben"

Jag orkar inte. Är trött, varm, hungrig, uttråkad, irriterad och.. jag vet inte. Vill göra någonting, vill ut och göra något. Inte bara sitta här dag ut och dag in framför datorn eller framför teven. Men samtidigt är jag inte så jäkla pepp på att ta på mig 3 ton kläder för att risken att frysa ihjäl ska minska lite grann..

Jag vill kunna ta på mig mina heels.. Trots allt äger jag fler par högklackade skor en platta/låga skor, men jag använder dem aldrig. Varför? Tror jag vet vad det beror på. Att vara 175 cm lång, och dessutom tjej, när man går i sjätte klass är, eller i alla fall var, inte så "normalt" för 5 år sedan. Det fick jag höra ofta och mycket av mina klasskompisar och även av andra småglin. Det var jag och en tjej till som var så långa, hon var t.o.m lite längre än mig. "Långben" var väl det man fick höra mest av alla korta, fula trynen som man träffade var dag. "Jäävlar vad lång hon är, haha! Vilken jätte!" viskade de när man t ex steg på bussen eller gick förbi dem. "Jätte" skulle jag väl kanske inte kalla mig för, jag var lika smal som jag var lång.

Detta ledde såklart till hysteriska utbrott när jag var hemma och jag skrek att jag ville hugga av mina ben för att jag hatade, hatade, hatade dem. "Men det är jättefint att vara lång, de är bara avundsjuka!". Varför lyssnade man inte mer på sin mamma istället? Vilken revolution det hade varit, va..

Från tidigt mellanstadie till 7an smög jag omkring och ville inte märkas, jag var ju inte "normal". Ända tills den dagen i Göteborg när en modellscout såg min längd som en fördel och frågade om jag skulle vilja bli modell. 13 år var jag då. Jag trodde hon skämtade först. Ingen hade någonsin sagt till mig (förutom min mor då) att jag var modellmaterial.

Nu har jag vant mig vid min längd, nu får jag bara höra "Fan vad lång du är!" fast utan negativ mening. Och det kan jag ta, för det stämmer ju - jag är längre än många tjejer, 180. Men att ta på mig högklackade skor har jag alltid varit försiktig med, då jag är rädd att få höra "långben" eller andra korkade kommentarer igen. Mesigt, I know, brukar vanligtvis skita i vad andra säger eller tycker om mig. Men inte när det gäller längden.. Vilket i-landsproblem va!? Men nu har jag gått omkring några månader med stor mage utan att bry mig om vad folk tycker och struntat i deras blickar, och tja det är ju ännu ovanligare med 17-åringar som är gravida, än långa! Så nu ska jag skärpa mig, jag ska övervinna min rädsla, haha! Wish me luck.

Kommentarer
Postat av: ben

Sluta vara så besatt! :) Kissie är Snygg. Punkt & slut.



Sedan så missbrukar tjejer sina kroppar, sjukt ohärliga är större delen av er. Lika bra att ni börjar sälja er?

2010-01-07 @ 17:43:17
URL: http://benimazarii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0