Det är ju bara hicka!

Okej nu är jag verkligen inte hungrig längre i alla fall.. Åt en stor portion med spaghetti och köttfärssås, väntade 2 minuter och skickade ut pappa i köket för att hämta mer. Nu är jag proppmätt.. fast jag har nog liite plats kvar på kladdkaka.. och grädde! Haha.

Jag har kommit på en sak, vilket jag borde insett för länge sen.. Det är lite svårt att förklara men ibland känner jag regelbundna svaga rörelser i magen, med regelbundna menar jag att det kommer en spark var tredje sekund. Alltså t ex: 1-2-spark-1-2-spark-1-2-spark osv. Fattar ni, haha? Det dunkar liksom, som hjärtat!
Jag blir alltid orolig varje gång jag känner detta, eftersom att det inte känns som "vanliga" rörelser och de är alldelles för långsamma och tydliga för att vara hjärtslagen. Men ack så DUM jag har varit då! Jag läste lite om graviditet på en tjejs blogg, och såfort jag läste ordet "hicka" så trillade poletten ÄNTLIGEN ner!

De regelbundna små rörelserna är ju bara hicka! Här har jag gått och oroat mig och så plötsligt slår det mig att det är hicka! När jag insåg detta fenomen så blev jag tårögd och kände en stor lättnad, haha.
Det är bara hicka :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0