TaDaaa!

Nu lämnar vi graviditen för ett ögonblick och plockar fram mina åsikter om övriga saker istället!




De senaste Ica-reklamerna!
Jag har alltid tyckt att icareklamerna är ganska roliga och det är jag nog inte ensam om, men nu vet jag helt ärligt inte vad de håller på med. Förstår inte vad de vill säga med reklamen och praktikanten "Jerry"? Finns det någon mening med att praktikanten har en särskada eller..? Jag förstår inte, någon som gör?!
Lite sent ute att skriva om det här kanske men bättre sent än aldrig. 


Mammas Pojkar!

Ni har säkert sett serien och vet vad den handlar om. Serien i sig är rätt rolig men det är mammorna som irriterar mig - framförallt deras krav på sina söners blivande flickvänner! "Hon ska inte ha piercingar, inga stora tuttar, inga tatueringar. Hon får inte röka och inte dricka. Hon ska vara oskuld och ett plus är om hon är trädgårdsmästare!" Ehm? För det första lever vi på 2000-talet, men de verkar ha fastnat någonstans på vägen. Precis som om deras söner sitter hemma och läser böcker på fredagskvällarna? Don't think so. För det andra, är det verkligen det viktigaste? Hennes ovanor och hennes utseende? Det är ingen av mammorna som frågat tjejerna om de t ex tidigare varit otrogna eller andra viktiga saker som borde spela någon roll? + att den där Anna Anka-wannebe morsan borde inte ens kunna öppna käften så mycket botox hon sprutat i sig (ungefär lika mycket anabola som hennes son tryckt i sig). Blir jag en sån mamma (God forbid!!) så snälla skjut mig!






Kanelbullar
Ja det är i stort sätt det enda jag gillar just nu :)



Kommentarer
Postat av: SoMessedUp

Aah, brukade oxå gilla ica reklamerna men tycker inte "Jerry-reklamerna" är någon höjdare. Har själv skrivit två inlägg om detta.

Vad jag har läst så har ica men en utvecklingsstörd i reklmerna just för att de ska börja anställa fler med handikapp och sånt, om jag fattade rätt. Om detta stämmer så tycker iallafall jag att det är bra av dem =)



Gillar din blogg, har typ börjat följa den så du lär nog få se en del kommentarer av mig ^^ Hehe

2009-10-28 @ 20:10:50
URL: http://somessedup.bloggagratis.se
Postat av: Syster

Samtidgit vill de nog visa att männiksor med Down Syndrom inte är dumma i huvudet heller. Detta visas ju tydligt eftersom Ulf pratar till honom som ett barn.

I dagens samhälle ser man ofta ner på männiksor som inte följer den "normala" normen till utseende eller beteende. Något jag hoppas att man någon gång kommer bort ifrån, men det blir nog svårt.



Jag tycker reklamen är bra. Det finns en väldigt bra teatergrupp med endast förståndshandikappade i Malmö som är riktigt bra. De är oxå människor och förtjänar mer än folks blickar och skratt ute på stan. Och man får nog leta efter människro som är gladare eller blir lyckliga för minsta lilla, som vi andra fnyser åt och tar för givet...



Sensmoralen i reklamen är bra, men tyvärr är det väl ingen jävel som bryr sig som vanligt!

Postat av: elin (:

sv: "I dagens samhälle ser man ofta ner på männiksor

som inte följer den "normala" normen till utseende eller beteende"

Man behöver inte ha Down Syndrom för att folk ska titta ner på en?

Helt ärligt ser jag fler som blir skrattade åt på grund av deras klädstil, sminkning, storlek osv, än människor med Down Syndrom, för de är nog rätt accepterade nu då det tyvärr inte är så ovanligt att se någon med den skadan. Sen behöver man heller

inte ha en skada för att uppskatta "småsaker" så som du säger att de gör. Det kan ju bero på att man blivit bortskämd som barn och därför inte uppskattar vissa saker så mycket som man borde.



Är alltså inte bara de som döms på det sättet, utan det gäller även totalt friska människor som uttrycker sig med en viss klädstil eller livsstil t ex homosexuella, som blir hånade bara

för att de är annorlunda. Varför inte ha en bög eller en lesbisk med i reklamfilmen? För vissa tror ju faktiskt på fullaste allvar att homosexualitet är en sjukdom som man föds med,

precis som Down Syndrom.

2009-11-03 @ 17:29:20
URL: http://eliinmattsson.blogg.se/
Postat av: Alexander

Jag läste någonstans att dom typ skulle anställa mer folk med lätt funktions hinder, Men om det stämmer vet jag inte :)

2009-11-03 @ 20:11:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0