Frågor och svaaar!

Håller på och bakar kanelbullar i brist på annat att göra, kan inte sitta vid datorn HELA tiden. Får se hur de blir sen.

Det är några stycken som skriver att det hade varit roligt om jag kunde skriva oftare och lägga upp fler bilder
mitt svar på det är
: Jag skriver när jag känner för det, när jag har något i huvudet som jag vill dela med mig av. Ingen idé för mig att skriva något totalt ointressant bara för att uppdatera, för det tycker ni nog ändå inte är kul att läsa. Och bilder, tja det är inte så mycket mer att se än min mage (om ni vill ha bilder om graviditeten)? Skulle också vilja se mer men det kan jag inte. Jag ska försöka att uppdatera oftare, men somsagt då måste jag vara inspirerad att skriva också.


Sen tycker jag det är skitkul att folk ställer frågor till mig angående graviditeten, men det blir lite tjatigt för mig då folk stället samma frågor hela tiden, haha. Så tänkte att jag ska skriva de vanligaste frågor jag brukar få + svaren.


Hur långt gången är du?
- Ca 24 veckor, alltså nästan 6 månader.

När fick du reda på att du var gravid?

- Det fick jag reda på för tre veckor sen ungefär, då jag var i vecka 21.

Så sent får man väl inte göra abort? Hur kände du då?!
- Nej det får man inte, bara om det är någon sorts missbildning på barnet som tillslut kommer leda till att det dör. Men jag tror ändå inte att jag hade velat göra en abort ifall jag hade kunnat. En jag känner har berättat om en gång när hon gjorde en abort och hon var deprimerad ett par veckor efter det. Det skulle jag också bli, det är ju ändå sitt eget barn man dödar? Kanske inte är rättvist att säga "döda" men för mig hade det känts så (är dock inte emot aborter).

Vad sa dina föräldrar när du berättade det?

- Jag skrev somsagt ett mejl till mamma som hon läste när hon var på jobbet. Men när hon kom hem så fick jag en stor kram och hon sa "Jag ska bli mormor!" och skrattade lite. Min pappa tog det nog lite hårdare, tror nästan killar är lite känsligare för sånt där. Men han har nog smält det, och jag vet att båda två stöttar mig i det här oavsett vad.

Vem är pappan?
- Det är min förra pojkvän Jimmie. Vi var tillsammans i 6 månader.

Kommer han att finnas för barnet?

- Ja, det säger han att han vill och jag litar på det. Skulle han ändra sig är den största förlusten hans.

Hur blir det med skolan nu då?

- Är inte helt säker på det än, ska ha ett möta med min mentor och SYV nästa vecka (tror jag) och då ska vi prata om allt vad gäller skolan. Jag vet bara att jag ska forsätta till jul, men hur det blir efter lovet det har jag ingen aning om.

Var ska du bo någonstans?

- Jag ska bo hemma, med min mor. Vi har ett extra rum så i stort sätt står tomt, så när barnet blir lite äldre så blir eget rum inga problem (; Har dock inte tänkt bo hos mamma tills barnet blir tonåring direkt, men jag får ta en dag i taget.

Vet du om det är en kille eller en tjej?

- Nix tyvärr vet jag inte det , skulle vilja veta. Spelar dock ingen roll vad det är för kön på bebisen, men det hade varit kul att få veta.

Har du tänkt ut några namn än?

- Ohja, har suttit och skriver alfabetiska namnlistor haha, men har två namn jag fastnat för: Liam om det är en kille, och Chanelle om det är en tjej. Sen vet man ju inte hur det blir, min moster t ex var fast bestämd på att hennes son skulle heta Sixten men när hon väl fick hålla i honom för första gången så tänkte hon "nej det här är ingen Sixten, det är en Jakob", så det blev Jakob helt plötsligt (:

Sparkar barnet där inne än? Isf, hur känns det?

- Haha ja, det är skithäftigt! Ibland är det bara en mesig liten stöt inne ifrån, men ibland (oftast) så kan man känna riktigt ordentligt hur den lever där inne , vrider och vänder på sig och gör kullerbyttor haha :D


Just nu kommer jag inte på fler frågor, har ni några andra frågor är det bara att skriva (:

Kommentarer
Postat av: helena Björkbrant

KUL att få läsa svar på alla frågorna, smart att lägga ut dem så då de är klart att många undrar samma.

Å om du inte har läst mitt mail så skriver jag detta här med: Grattis & du kommer bli en bra mamma! Välkommen till babycafeét på ulfsparregården sen me din bebis:-)

kram

Helena

2009-10-28 @ 11:29:12
Postat av: elin (:

sv: Jag är knappt aldrig inne på min mail så har tyvärr inte läst det. Men tack så jätte mycket (:

2009-10-28 @ 14:32:40
URL: http://eliinmattsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0