Nu kan det väl bli februari tycker jag!

Det är bara 15 veckor kvar tills min bebis kommer! Det går så snabbt, fast ändå inte haha.  Och jag går som vanligt och oroar mig för hur barnet mår, om det är något fel osv. Men sålänge barnet rör sig varje dag så är det nog inga fel (: Ska till mvc imorgon och lyssna på hjärtat och sådär, och jag behöver antagligen inte oroa mig. Men det gör jag i alla fall. Sådan har jag alltid varit, tror alltid det värsta. Även fast barnet är så tryggt det kan vara, inuti min kropp så känns det ändå som om jag inte kan skydda det tillräckligt. Vet inte hur jag ska förklara vad jag menar, men kan man se sitt barn så märker man ju oftast om något är fel, men nu när det ligger här inne så vet man ju inte direkt.

Usch drömde en mardröm här om natten, att någon tog min bebis ifrån mig efter födseln och jag fick inte träffa henne på flera månader! Vaknade upp helt svettig. Inga sånna drömmar mer tack..

Många frågar mig om jag är nervös inför förlossningen, och ja lite. För att det är ju första gången jag går igenom en förlossning, så det är helt nytt och man är ju alltid nervös inför nya saker. Specielt sånna här smärtsamma, haha. Sen också för att något kan gå fel under förlossningen, det vet man ju inte. Som tur är har ju vetenskapen kommit så långt idag så skulle någonting gå snett så finns det skickliga läkare som kan ta itu med det på bästa möjliga sätt.

Men mest nervös är jag ju för hur det kommer att gå efter förlossningen! När man ska hem och ta hand om det här lilla livet. Hur man ammar och byter blöja och sånt där kan man ju läsa om och det är nog inte särskilt svårt att lära sig. Men hur man uppfostrar dem rätt, vad man får göra och absolut inte borde göra i närheten av barnet. Även sen när det blivit lite äldre och man ska vara stöd och rådgivare åt sitt barn när den kommer med frågor osv. Tiden då den blir tonåring vill jag inte ens tänka på, herregud.. Jag menar, jag vet ju hur jag var mot min mamma för något år sedan och hur jag fortfarande kan vara ibland. Man kan verkligen få sina föräldrar att känna sig värdelösa. Vad de än gör eller hur de än gör, så gör de ALLTID fel haha. Men det är ju 13 år kvar tills dess så behöver nog inte tänka på det just nu!

Hur som helst tror jag att allt kommer bli jättebra, specielt då jag har stöd av min familj och mina vänner - och specielt från min mamma som vi ska bo hos. Eftersom att hon är en skitbra mamma så tvivlar jag inte på att hon kan hjälpa mig att bli en bra mamma. Hon är jätteglad för det här och berättar att hon ska bli mormor för alla möjliga människor hon träffar, haha. Vissa börjar till och med gråta när hon berättar det, för de tycker att det är så underbart, aaw.

Oj nu blev det liv i magen! Haha, nu är karatekungen igång igen ;D Ibland kan man se jätte tydligt på magen när det rör sig där inne, ska se om jag kan filma det någon gång då det rör sig ordentligt så kan jag lägga upp den på bloggen om så önskas (:



Under mitt hjärta finns du i 40 veckor
men i mitt hjärta kommer du att finnas för all framtid <3

Kommentarer
Postat av: Sofie HR2INT

Stort grattis elin. följer faktiskt din blogg :) du skriver väldigt intressanta saker :) lycka till med allt :) som sagt grattis :D

2009-11-05 @ 22:00:25
Postat av: elin, bitches.

sv: Tack Sofie! Kul att du gillar bloggen ^^ <3

2009-11-05 @ 22:17:23
URL: http://eliinmattsson.blogg.se/
Postat av: SoMessedUp

Jag känner en som är ganska ung, tror hon är typ 18 och har nyss fått barn. Hon tycker att det är jobbigt när han(det är en pojk ^^) håller henne vaken på nätterna men annars tror jag allt går bra =) Hoppas allt kommer gå bra för dig :)



Skit gullig avslutning på inlägget måste jag säga <3

2009-11-05 @ 22:28:38
URL: http://somessedup.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0