man MÅSTE inte dricka på Nyår!



För typ 90 % av alla i hela Sverige (mellan fjortis - 25 år) så förknippas Nyårsafton med - Alkohol och fest!
Målet är att vara stupfull vid 12-slaget och kyssa första bästa kille/tjej man ser (alla är ju snygga när man är full!)
Man ska vara på världens röjfest och allt ska hända! Dagen efter ska man vakna så bakfull att man knappt vet var man har röven någonstans och inte komma ihåg någonting om vad som faktiskt hände på nyår.
Men.. not for me! Och jag är nog inte ensam om att vara nykter på nyår och inte festa, man kan ju faktiskt ha kul ändå! 



Ungefär såhär kommer min nyår att se ut:



Klä upp sig + alkoholfri champagne + titta på raketer + laga/äta god mat + spela sällskapsspel
= En rolig nyårsafton!
Det är ett recept på en lyckad nyårskväll!

Så ska i alla fall jag och pappa fira det nya året, hemma!
Bjud över några kompisar eller din flickvän/pojkvän eller tillbringa kvällen med din familj. Sätt på er något snyggt, laga lite extra lyxig mat och duka extra fint. Tänd ljus och sätt på bra musik. Ät och njut, spela spel eller titta på film - eller sitt och snacka bara, om hur året har varit och vad som ska hända 2010!


Nog för att jag är gravid och därför inte dricker på nyår, men det känns som om jag växt ifrån den här klunka-hela-glaset-på-en-minut-tiden. Det känns så fjortisaktigt på något vis.. Sen kan det ju faktiskt vara kul att minnas festen dagen efter och inte behöva höra "HAHA fan vad pinsam du var igår, du gjorde si och så!!" och då sitter man där med lång näsa och bara "Eh, kom och hjälp mig o dö!"
Naej, those days are over. Många som känner mig tänker säkert "yeah right, hade hon inte varit gravid hade hon druckit mest av alla!" men icke!
Nu låter jag som värsta nykteristen, t o m absolutisten men så är det inte. Har haft roligt i mina dagar med alkohol i kroppen men jag har även haft hell times med för mycket alkohol i kroppen. Jag tycker bara att man kan dricka med måtta.


OVER AND OUT




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0