worth fighting for

Jag blir så arg på mig själv ibland. Det finns så himla mycket jag vill och framförallt kan göra. Men jag tar aldrig tag i något. Jag ligger och drömmer mig bort flera timmar innan jag ska sova. Alla drömmar och tankar får knappt plats i mitt lilla huvud. Jag vill bli någon! Jag vill glänsa, jag vill visa att jag är bra på något, jag vill visa att jag finns. Att det 1992 föddes en smart brud. Jag vill inte sitta i min lägenhet själv när mina barn vuxit upp och skaffat eget och undra var i helvete mitt liv tog vägen. Jag vill inte sitta där om 40 år och bara drömma som jag gör just nu. Man kommer ingen vart på sina drömmar om man inte gör allt för att uppfylla dem. Det funkar inte så. Men jag vet att jag kan. Jag är inte som alla andra.
Jag vill inte bara låta alla timmar om dagen bara rinna ut i sanden. Titta på klockan och säga "oj, är klockan redan 23.00?" och försöka komma på vad man gjort alla dessa timmar. Jag vill göra något jag verkligen brinner för. Varför i helvetes FAN valde jag överhududtaget den här gymnasielinjen? Hotell & Restaurang? Vilket jävla skämt. Jag är brud som ÄLSKAR att klä upp mig, testa olika make-ups, fixa frisyren i timmar innan man går ut. Sådan är jag.  Vad fan ska jag göra i ett kök? Varför ska jag stå där och svettas framför ett rykande stekbord, osminkad i skitfula kläder för en jävla skitlön? Ursäkta mitt språk men jag blir så FUCKING förbannad på mig själv. Så går det när man rättar sig efter alla andra idioter! Så går det när man är en feg liten skit som väljer en linje bara för att en kompis ska göra det. Varför går jag ens kvar i skolan? Varför sitter jag hemma och kämpar med hotell A, B och C kurserna när jag borde vara hemma och njuta av min dotter och min ledighet? Varför ska jag jobba två veckor i juli i ett skitkök på ett pissigt jävla ålderdomshem?! Varför ska jag sitta hemma och plugga en massa, för att jag ska bli ubildad hotell...vadå? Städerska?Receptionst? Eller? Vad säger man när man gått ut hotellinjen? "Jag är utbildad..ehm, hotell... ja..något"? FUCK HOTELL OCH FUCK SKOLAN ÖVERHUVUDTAGET! JAG VILL INTE! Jag vill inte passa upp på andra, jag vill inte stå där med ett fåniigt jävla falskt leende när gästerna står och svär åt mig för att någon städerska glömt att sätta in en toalettrulle i badrummet. Jag vill inte bli någon jävla toffel eller dörrmatta som alla kan behandla hur som helst bara för att policyn är "kunden har alltid rätt". Vilket jävla skitsnack.
Nej, jag VÄGRAR bli sådan. Jag vill arbeta med något jag drömt om! Jag vill bli designer, arkitekt, sångerska, modell, moderedaktör, politiker. Jag vill bli så jävla mycket, jag vill att människor ska veta att JAG finns, då kan jag inte nöja mig med... detta! Då kan jag lika väl kasta min själ i papperskorgen och strunta i allt. Jävla skitsverige. Jävla lilla landet fucking lagom. Slita och svettas för att betala kronprinsessans jävla bröllop, i helvete heller! Men alla är ju så jävla fega i pisslandet, ni sitter där på arslet och gnäller men vågar inte säga emot eller försöka få ändring på saker och ting. Så jävla trött på allt.

god jävla natt på er.






Kommentarer
Postat av: Julia

Känner precis likadant. Går ju mode & design, inte så roligt det heller. När jag tagit studenten ska jag gå en make up utbildning, det har jag fan bestämmt! Skolan är riktigt tråkig.

2010-07-01 @ 15:23:32
URL: http://juliadaniella.blogg.se/
Postat av: MILF

Jaså, jag trodde det var kul med mode & design? Ååh, vad roligt. Jag skulle med vilja göra något sådant. En kompis till mig gör jättefina make-ups och lägger ut bilderna på facebook. Kolla hennes bilder, Paulina Pawlowski. :)

2010-07-01 @ 18:43:59
URL: http://eliinmattsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0