lång promenad i regnet

sorry för dålig uppdatering, men det har varit så jäkla gott väder i smögen i helgen så har verkligen inte haft någon större lust att sitta framför en dator när man kan sitta ute i solen och gotta sig. Idag har jag inte direkt haft tid att blogga. Vid 12-13 tiden idag så frågade jag Jimmie om vi skulle gå ut och gå i regnvädret, han gick med på det ifall jag lovade att ta barnvagnen i alla backar. "Ja, jag lovar". Blev det så? Nej för alla som känner mig vet att jag alltid får som jag vill när jag tjurar, så han fick putta upp vagnen i alla backar ändå, he he. Vi gick ända från norrahammar/grälebo, upp till flahultskolan, förbi där och svängde in till läsäng och gick den långa skogsvägen med 5 miljoner backar ända upp till barnarp där Jimmies farmor bor. Det ösregnade och Jimmie och jag var jättetrevliga mot varandra. Rövhål, dumhuvud, dra åt helvete.. ah det var väl ungefär så det lät hela vägen, haha. När vi var mitt i en lång, brant backe säger Jimmie; Ahdu Molly, fan vad du ska få rulla på mig när jag blir gammal!

Menmen, smögen var jättetrevligt. Glass på stranden, fish & chips på smögenbryggan, kolla i butiker, grilla och sola på båten. Sen har de en affär som ser ut som ett stort tält, en grön typ.. ser ut som en halv cylinder! Där inne är det som mini-ullared. De har allt från hundleksaker till sexleksaker. Så köpte ett set med schampo, balsam, tvål, tvättsvamp och en sån "ögonlapp" man har när man sover som det brukar stå typ "skönhetssömn" eller "The bitch is sleeping" på. 29 kr ;) Sen ett smyckesskrin för 20 kr, två läppglans och två ögonskuggor för 10 kronor. 96 st hårspännen för 10 kr. Och så kände jag mig så generös i helgen att jag köpte tre nya diskborstar till mor min, höhö. Kan lägga upp lite bilder därifrån imorgon när jag lagt in dem på datorn. Som ni vet så dog ju min kamera helt plötsligt och det går varken att sätta på eller stänga av den så där har jag väl typ bara tre bilder men jag har på mobilen också.

Men nu tänkte jag ta och tvätta mina underkläder och lite sånt, sen ska jag väl hoppa in i duschen. Imorgon ska jag till skolan och göra ett eller kanske två prov och även hämta böcker för hotellkursen som jag ska ta in en hel termin på ett sommarlov. Får se hur det går, men är jag tillräckligt motiverad och engegerad så vet jag att jag fixar det så det blir nog inga problem. Men vi hörs imorgon med bilder osv.

puss och godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0