plugg, folkrace, lotteri och friterat

Ursäkta för kass uppdatering, men jag har pluggat en hel del och inte varit hemma så mycket. Men så är det ibland..
Orkar inte skriva så mycket så ni får mina senaste dagar i bilder istället.


Molly var med på sitt livs första folkrace igår!


Folkrace i Vetlanda i lördags, Jimmies fasters pojkvän skulle köra så vi hängde på och hejade.
Här är hans bil, den som ligger först. Han vann alla heaten men kom femma i finalen, har jag för mig.
Det var skoj i alla fall!


Lilla Elsa var också med


I Fredags hade jag och Jimmie fetto-kväll (y)


Såhär såg jag ut. Kass bild tagen i hissen..
Hade i alla fall på mig en beige skjorta från gina
leggings
ballerina
bikerjacka från h&m
väska från Ullared


Jimmie och jag åkte och handlade kyckling, räkor och lök och friterade, yummieeee.


mmh, lökringar är det BÄSTA jag vet


Gott va? Men, räkorna smakade (som förväntat) skit..


Idag har vi varit uppe hos Jimmies farmor och tjötat lite, och ätit schnitzel (hur det nu stavas).
Nu ska jag plugga lite och sen ska jag laga kycklinggryta med ris.

Förresten, känner att jag har haft tur den här helgen! I torsdags hittade jag en tjuga ute i en vattenpöl. I fredags hittade jag en femma på ica maxi. jag köpte fyra lotter i fredags och vann på tre av dem. Lämnade in dem tre, köpte tre nya och vann på två av dem. Sen lämnade jag in de två och köpte tre nya. Då vann jag på två av dem. Men idag tog turen slut, förlorade på mina två lotter :(
Ingen big deal direkt, det var ju inga miljonvinster men ändå! Sån tur brukar jag inte ha. Kan köpa tio lotter utan att vinna på en enda..

Kommentarer
Postat av: Isabella

Hejsan Elin, jag undrar en sak, jag är själv gravid i v25 nu och väntar min första son tillsammans med min kille. Jag ser att du röker nu efter graviditeten. Men jag undrar om du gjorde det under graviditeten också. För det är nämligen så att jag gör det nu under min graviditet. Jag skäms, men jag finner inget sätt att sluta och har slutat i 2 veckor men det slutade med att jag ramlade tillbaka i min ångest och fick ryck på allting. Barnmorskor råder ju att man inte ska sluta helt. Undrar hur du ser kring detta med rökning och hur du gjorde under din graviditet..



Mvh Isabella

2010-06-13 @ 20:09:29
Postat av: elin, herself.

Sv Isabella: Hej! Det är inget att skämmas för, om du frågar mig. För en del försvinner röksuget direkt när de blir gravida, helt. Men för andra, som jag, var rökbegäret lika stort som förut. Dock rökte jag väldigt lite, kanske max 3-4

cigg om dagen och jag rökte aldrig när jag var hemma. Jag berättade inte för min barnmorska att jag rökte, för jag ville inte ha någon föreläsning om hur rökning påverkar graviditeten - jag visste förståss redan att det inte var bra!

Jag tycker att du ska trappa ner ifall du känner att du inte kan sluta helt. Jag vet hur svårt det är och hur dåligt samvete man får varje gång man tar en cigg. Men du sa att du gjorde uppehåll i två veckor, kan du inte försöka en gång till? Om inte, så rök bara när du känner att "nej nu måste jag ta en cigg innan jag exploderar" istället för att gå ut och röka när du är uttråkad eller när du känner att "en cigg hade suttit fint".



tänk efter innan du tänder cigaretten: Är det värt det?



Lycka till och hoppas jag kunde vara lite till hjälp i alla fall!

2010-06-14 @ 14:19:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0