My make-up

Ååh publishme är så jävla SEGT! Har försökt komma in i min blogg i en kvart och det här inlägget hade kunnat skrivas på 10 min men eftersom att den laddar upp bilderna så sakta så tog det en halvtimme! Irriterande..
Hur som helst, det var en läsare som ville att jag skulle visa hur jag sminkar mig. Kom på att det kanske blir lite svårt att visa hur jag sminkar mig, men jag tänkte ändå visa vilka produkter jag använder mig av osv..

Till att börja med

Använder liiite lite av True Cover, bara någon klick
och blandar med Maybellinés foundation. Inget märkvärdigt..



Sen använder jag denna, som är en heltäckande foundation i puderform från MaxFactor.
Men jag använder en borste när jag apliccerar, istället för "puffen" som man får till pudret. Tycker att man får ett mycket jämnare resultat på det lilla viset!
Denna är den absolut bästa enligt mig, så släng allt puder ifrån h&m..

 


Oftast använder jag ett mörkare solpuder som rouge, men denna fungerar jättebra också. Fast då blir det mer rosa-aktigt, jag brukar vilja ha mörkare..
Denna fick jag av mitt ex mamma i somras men har inte börjat använda den förren nu senare.

 

Har ingen bild på ögonskuggan, men jag använder en guldaktig ifrån h&m (eftersom att jag tappade min i golvet, smartass!) Detta är kanske inte världens bästa bild men lite ser man väl hehe?
Jag brukar alltid ta lite extra foundation på ögonlocken för då fastnar ögonskuggan och kajalen bättre!

 


Svart kajal, orkar inte med eyeliner. använder man denna pennan ifrån yvés rocher så blir resultatet ungefär lika bra och svart som om man använt eyeliner, men jag är så darrhänt så har svårt för att applicera eyeliner haha.
Jag gör som så att jag börjar utifrån, en lite tjockare linje som blir smalare ju längre in mot ögat jag kommer.

Mascaran ifrån.. jag har ingen aning. Kan vara yvés rocher också, mamma som köpt den i alla fall.
Inget speciellt med hur jag applicerar mascara, som alla andra I guess haha. Men jag vill helst ha en stor och tjock borste, som denna!

 

Denna bilden var kanske inte den bästa, haha. Lite suddig menmen!

 


Sådär ja!
Rosa läppstift, vet inte vart det kommer ifrån. Brukar dock inte använda någonting på läpparna, inte på vintern i alla fall, då är det lipsyl som gäller! Men på sommaren brukar jag ta liite foundation på läpparna och sedan dutta på läppstift så att det blir lite ljusare, och inte såhär skarpt som det är på bilden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0