Svininfluensan hit och dit!

Det var ett jäävla tjat om svininfluensan hela tiden! Hur vet man om man har influensan eller svininfluensan!? Vissa blir ju totalt hypernervösa så fort de har lite ont i magen eller blir förkylda, "Hjälp, jag kanske har svininfluensan! Jag hostade igår! Tänk om jag dör! Jag måste stanna inne!" Ja tänk om.. Tänk om du blir påkörd när du ska korsa ett övergångsställe? Eller om du sätter i halsen när du äter!? Ska vi inte våga göra något av de sakerna då, bara för att risken finns att man dör? Löjligt! Det finns värre saker än svininfluensan! Folk dör/skadas varje dag pga av rattfylleri bl a. Svininfluensan kan klia mig i baken, och vaccinet också! Verkar vara större chans att bli sjuk om man vaccinerar sig? Konstigt.. borde det inte vara tvärtom?

50 – 60 svenskar väntas avlida – om vi inte vaccinerar?
485 svenskar dör i trafiken varje år
1 000 – 2 000 svenskar dör årligen i vanlig influensa

Somsagt, det finns värre saker än en epidemi som lär försvinna om ett tag. Ingen som minns fågelinfluensan?
Ta en titt på denna videon om fågelinfluensan som en kille gjorde för något år sedan. 

Kommentarer
Postat av: carola

aa jag instämmer

2009-11-02 @ 20:59:13
Postat av: Alexander

Min Faster tog den sprutan, 4 timmar senare hade hon hög feber och va skit dålig. Aldrig att jag kommer ta någon spruta mot den skiten. Kommer det så kommer det, Inget man kan göra något åt :P

2009-11-03 @ 20:09:08
Postat av: elin (:

sv: Ja det är tydligen många som fått de symtomen, och jag vill heller inte ta det! tänk om det händer något med graviditeten, då skulle jag aldrig förlåtit mig själv.

2009-11-03 @ 21:21:50
URL: http://eliinmattsson.blogg.se/
Postat av: Alexander

Man vet ju inte :/

2009-11-03 @ 22:49:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0