Dags att komma ut ur garderoben..

Nej, inte på det sättet (jag är inte lesbisk!) utan detta gäller något helt annat.

Förra torsdagen (10 oktober) gjorde jag ett besök hos kvinnokliniken då min mamma (främst) trodde att jag var gravid. Hon sa att jag åt jättemycket, jag hade gått upp i vikt, min bröst hade växt jättesnabbt och jag hade fått rätt rund mage. Jag själv hade inte tänkt på detta överhuvudtaget, specielt då min mage har en tendens att svälla upp då och då, specielt efter att jag ätit och det kan ibland ta ett tag innan den blir som vanligt igen.
Hur som helst, jag fick träffa en doktor som gjorde en gynekologisk undersökning på mig och sedan ett ultraljud. "Du är gravid, i vecka 21.." (!!!!!) Vecka 21, alltså 5e månaden.. jag har aldrig blivit så chockad i hela mitt liv. Jag tror jag satt och stirrade in i väggen 3 min utan att blinka en enda gång, jag har aldrig blivit så förvånad. 5 månader, utan att ha märkt någonting!?
Det första som slog mig var "Hur ska jag kunna berätta det här för min mamma?!" Hur kommer hon reagera när jag inte ens själv vet hur jag ska reagera?!" Har det gått så långt som 21 veckor så får man ju heller inte göra en abort, dock spelar det inte så stor roll, för jag hade antagligen inte velat göra en abort ändå.

Men jag var ju tvungen att berätta, hur visste jag inte. Jag har alltid haft svårt för att berätta saker för min mamma, då jag inte vill att att hon ska känna sig besviken och arg över mig. Så jag kom på den (skitfega) idén att skicka ett mejl. Så jag skrev ett mejl till henne på fredagen, skrev att jag inte visste hur jag skulle berätta det här för henne öga mot öga och därför gjorde jag det såhär. Hon läste det när hon var på jobbet.

Jag var så rädd att hon skulle komma hem och gråta och vara arg och ja jag tänkte det värsta! Så jag i stort sätt smög omkring i lägenheten när jag hörde att hon kom hem. Men det första hon sa, till min förvåning, var "Jag ska bli mormor!" och gav mig en kram! Jag trodde inte mina öron! så vi satt länge och pratade om det här, och hon sa "Vad som än händer så kommer jag alltid att finnas vid din sida, tro aldrig något annat! du kan berätta precis vad som helst för mig!" Att höra det här var en sådan STOR lättnad för mig och jag var så glad! Jag skulle bli mamma! Eller, jag ska bli mamma!

Anledningen till att jag går ut med det här på min blogg är delvis för att jag kände att jag var tvungen att skriva av mig! Graviditeten är det enda jag tänker på, jag har händerna på magen hela tiden och jag läser böcker om graviditet och jag läser på internet! All rädsla har försvunnit och nu är jag bara GLAD! Har knappt förstått det än, jag har en liten människa inuti mig.. det är helknäppt! Och i februari kommer den här lilla människan ligga i min famn (:

Men den främsta anledningen till att jag berättar är för att jag vet att både mina vänner och en del av min släkt som jag kanske inte har så bra kontakt med läser min blogg. Ännu en gång väljer jag att skriva istället för att berätta öga mot öga! Men det är lättare såhär. Nu slipper jag gå omkring och berätta för allt och alla, nu vet många och de lär antagligen föra det vidare.



Så nu vet alla (:


Mamma - Jag älskar dig så mycket, vet inte vad jag hade gjort utan dig och ditt stöd!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej. är bebbisen med din pojkvän elle blir du ensamstående mamma? :)

2009-10-13 @ 18:24:30
Postat av: elin (:

Sv: jag blir ensamstående, jag och min pojkvän gjorde slut i slutet av augusti men han kommer ändå vara delaktig i allt (:

2009-10-13 @ 18:33:20
URL: http://eliinmattsson.blogg.se/
Postat av: Malin ;)

Woow :O

Graaattis! :)

Hoppas verkligen att det går bra! :D

2009-10-13 @ 19:32:23
URL: http://mejlinpejlin.blogg.se/
Postat av: elin (:

Tack så jätte mycket! :D

2009-10-13 @ 19:52:30
URL: http://eliinmattsson.blogg.se/
Postat av: Jenny

Blev helt stum när jag läste, grattis elin <3 Du är så jävla modig :P Jag vet att du kommer klara det här galant som f*n :) GRATTIS SOM SAGT!!

2009-10-13 @ 19:53:34
Postat av: elin (:

Hahaha naaw, tack så mkt Jenny! :D <33

2009-10-13 @ 20:03:29
URL: http://eliinmattsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

ni vill inte försöka bli igen och bli familj?

2009-10-13 @ 22:34:44
Postat av: elin (:

sv: Tyvärr så kan inte jag det, då jag vet att jag inte har några som helst känslor kvar för honom.. Men han kommer ändå vara en del av barnets liv såklart (:

2009-10-14 @ 15:01:05
URL: http://eliinmattsson.blogg.se/
Postat av: John F

Grattis som fan Elin !

Du kommer bli en bra mor! Du är en stark och målmedveten människa och jag önskar dig all lycka till !



//

John Fryland

2009-10-14 @ 20:12:04
Postat av: elin (:

sv: oj, tack så mkt John (: Jag ska göra mitt bästa!

2009-10-14 @ 20:36:13
URL: http://eliinmattsson.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag tycker inte att det är fegt att skicka mejl, själv så skickade jag ett mess till mamma och berättade och skrev att hon inte skulle ringa upp om hon va arg. men hon var bara glad:) man oroar sig för mycket i onödan.

2009-10-23 @ 16:53:58
URL: http://emmaoez.blogg.se/
Postat av: elin (:

sv:

Emma - För mig är det rätt fegt, för jag har aldrig haft svårt för att berätta saker för någon egentligen, men något sånt här.. hade ingen aning om hur hon skulle reagera! Men det gick bra tillslut, och vad bra att det ordnade sig för dig också!

2009-10-23 @ 17:10:04
URL: http://eliinmattsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0