Ungdomar vs. Pensionärer

Ronald Fasth örfilade en 13-årig pojke efter att han hade skrikit "gubbjävel" åt honom och även slängt ölburkar och cyklat på mini-golfbanan. Andra pensionärer står vid Ronalds sida och tycker att han gjorde rätt som "satte ner foten" mot pojken. Vad tycker vi om detta, ungdomar?

Själv tycker jag att det är rent ut sagt förjävligt att det finns människor som, enligt Ronald, givit honom medalj för att ha gjort detta. Det är INTE okej att slå barn! Oavsett vad de skriker så är det aldrig okej att smälla till ett barn. Man hör ständigt äldre prata med varandra "ja, ungdomar nu förtiden.. de bara bråkar och dricker och visar ingen respekt mot oss äldre!"
1: Alla ungdomar är faktiskt inte jävliga som ni tror!
2: Tror ni på fullaste allvar att våldet hos ungdomar kommer att minska, när ni går ut i media och säger "Det är okej att slå barn!"? Skulle ni vilja att era barnbarn på 10 år kommer hem och får skäll efter att ha slått en klasskamrat och hans försvar är "mormor/morfar har sagt att man får slå barn"? För det är ju precis det som kommer att hända.
3: "Respekt mot oss äldre".. Jag tror inte ni lär bli direkt mer respekterade om ni går och ser ner på ALLA ungdomar och dessutom säger att det är okej att slå oss! Det är ett jävligt korkat sätt att be om respekt på och ni lär inte få någon av mig på det sättet.
4: Att säga att det är rätt att slå barn år 2009 är som att falla långt bakåt i tiden då i stort sätt alla slog sina barn, både föräldrar och lärare bl a.

Våld ska inte användas som en del av uppfostran, och absolut INTE i mitt barns uppfostran! Den som ens knycker ett hårstrå från mitt barns huvud lär få ångra det bittert!

- Jag tycker att jag gjorde rätt. Det var dags att sätta ner foten. Någon måste ta tag i samhället. Ungdomarna idag gör precis som de vill. De skriker åt oss gamla och snart vågar vi inte ens gå på gatorna längre.


Jag tror inte jag läst så mycket skit i en och samma text förut.. Om ni är så rädda så
STANNA HEMMA DÅ!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0