hello again.

Tänkte skriva ner svaren på några frågor som jag fått under min graviditet (igen..) om det skulle intressera någon!

1. Hur långt gången är du nu?
- Jag har 65 dagar kvar! Är alltså i 30e veckan :)

2. Hur mår din du både psykiskt och fyskiskt?
- Min kropp mår alldeles utmärkt förutom att jag får snabbt ont i ryggen om jag står upp för länge, sitter/ligger på fel sätt. Sen har jag mycket bristningar på rumpa, lår och bröst men inga på magen än så länge. Jag har nog ärvt mammas många bra gener, hon säger att hon aldrig mått så bra som hon gjorde under sina graviditeter. Det är nog likadant med mig. Inga svullna fötter, inget illamående eller andra problem.

3. Verkar människor mycket snällare mot dig nu när du är gravid?

- Hm.. Det är inte direkt så att främmande människor ler åt mig så fort de ser mig och mina vänner är som vanligt. Det är nog mest människor i skolan som jag inte pratat så mycket med tidigare som kommer fram och frågar hur jag mår och så där. Det är hur trevligt som helst.

4. Har du köpt mycket bebiskläder eller barnsaker osv än?

- Jag har inte köpt mycket alls vad det gäller kläder, bara det jag la ut på bloggen för ett tag sen. Men jag har fått mycket kläder av min moster, allt från strl 50 till 68. Men jag har inte köpt några barnsaker såsom vagn, säng, skötbort osv. Det tar fixar vi antingen precis innan barnet är fött eller när det är fött.

5. Hur blir det med vårdnaden av barnet?

- Antagligen gemensam vårdnat, vilket betyder att hon/han kommer att bo hos mig men Jimmie kommer få träffa sitt barn precis så mycket som han vill och har rätt till. Viktiga beslut om t ex skolgång och sånt kommer att tas tillsammans och är det papper som ska fyllas i om barnet måste båda skriva under. Det ordnar sig alltid, tyvärr vet jag inte mycket mer om den saken, och när vi ringde och skulle ha en tid till familjerätten så sa kärringen där att vi skulle vänta tills barnet är fött? Vill gärna veta innan!



Det var allt jag kom på för tillfället.
Förresten ska jag börja skriva ner vad och hur mycket jag äter dagligen, inte för att ni kanske tycker det är så kul att läsa om vad jag stoppar i munnen, men för att jag vill hålla koll på det!

Today, måndag:
Lunch - Spahgetti och köttfärssås i skolan.
Mellanmål - 5 klementiner och en risifrutti
Middag - Två hamburgare (utan bröd) och pommes
Kvällsmat - Fyra mackor och en risifrutti (hjälp..)
och så en massa is ofc!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så barnet ska ändast bo hos dej? Ska inte barnet få bo hos sin pappa ochså?

2009-12-14 @ 22:48:11
Postat av: elin, bitches.

Ehm? Barnet måste ju vara skriven någonstans och det blir automatiskt hos mamman när man inte är gifta.

2009-12-14 @ 23:56:15
URL: http://eliinmattsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja men så du menar att barnet inte ska få bo hos sin pappa något?

2009-12-15 @ 00:19:58
Postat av: Anonym

Ja, men barnet kan väl bo hos sin pappa ochså eller? Elle ska inte barnet få bo hos sin pappa?

2009-12-15 @ 00:27:22
Postat av: marcus

2009-12-15 @ 11:43:48
Postat av: marcus

asså ni alla som kommenterar hennes inlägg här,förstår ni att hon gör precis som hon vill,det är hennes barn och hennes egna val om barnet ska bo hos pappan:)



thats it! omogna jävlar!:)

2009-12-15 @ 11:45:12
URL: http://jonkopingsstoltheter.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är väl inte bara hennes barn elle? Barnet har väl en pappa.

2009-12-15 @ 12:18:20
Postat av: elin, bitches.

sv till Marcus: Haha du är go du ;) Men jag tror jag vet vem det är som skriver , och han vågar inte stå för att det är han (;

2009-12-15 @ 15:48:21
URL: http://eliinmattsson.blogg.se/
Postat av: elin, bitches.

sv till feg anonym: Det märks att du inte har skilda föräldrar! Mina föräldrar är skilda och har gemensam vårdnad och jag bor hos min mamma men får åka till pappa när jag vill och vara där hur länge jag vill! Men när ett barn är så litet så måste barnet bo hos sin mamma eftersom att den behöver ammas! Tror inte att Jimmie kan amma en bebis :) När ett barn blir 16 kan hon/han få välja var hon/han ska bo!



3 § Barnet står från födelsen under vårdnad av båda föräldrarna, om dessa är gifta med varandra, och i annat fall av modern ensam. Ingår föräldrarna senare äktenskap med varandra, står barnet från den tidpunkten under vårdnad av dem båda, om inte rätten dessförinnan har anförtrott vårdnaden åt en eller två särskilt förordnade vårdnadshavare.



Har du fler dumma frågor? Btw, det stavas "också", inte "ochså" ;)

2009-12-15 @ 15:55:52
URL: http://eliinmattsson.blogg.se/
Postat av: marcus

haha fan vilken dum idiot den är anomnyma måste !



elin det måste du berätta för mej vem det är ,



men som sagt anonyma människor är ju såå grymt jävla feg för att inte kunna stå för vad dom är!:)

2009-12-16 @ 01:04:44
URL: http://jonkopingsstoltheter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0