Fördomar som fördomar..

Att säga att alla blondiner är korkade bimbos är helt okej. Att säga att man hatar "emos" för att de är äckliga och bara skär sig är också helt okej. Att kalla någon "hora" eller "slampa" bara för att hon har en urringad tröja eller förstorade bröst, verkar också vara fullt okej. Skulle en utländsk person skrika "Jävla svennejävel!" åt en svensk, hade ingen brytt sig och det hade inte varit rasistisk alls. Men skulle då jag, som svensk, skrika "Blattejävel!" åt en utländsk, skulle alla ta mig för en rasist. Varför är det helt okej att ha fördomar mot alla andra i det här landet, förutom mot utlänningarna? Jag förstår faktiskt inte skillnaden.
Jag skulle kunna skriva långa inlägg om hur mycket jag hatar blondiner, "emos" eller att Linda Rosing är en slampa för hon har så stora bröst. Många hade skrattat, kanske hållt med mig, kanske hade jag fått en och annan emot mig men det inlägget hade efter ett tag glömts bort. Skulle jag nu istället skriva ett långt inlägg om hur jag tycker och tänker om invandrare, skulle jag få många emot mig och folk skulle skriva saker som "din jävla rasist!" och någon hade säkert anmält inlägget. Varför har man rätt att se ner på vissa när det är totaltabu att se ner på andra?
Ibland när jag pratar med t ex mamma om invandrare eller kanske Sveriedemokraterna, så säger hon "men du skriver väl inte om sånt i din blogg?!" Varför skulle jag inte göra det? Det är väl som att skriva om.. vad som helst! Varför är det ämnet såå känsligt?
Kan någon vara så snäll och förklara det för mig?

Kommentarer
Postat av: eddie

håller med dig , jag som ''blatte'' gillar inte folk som tex sitter och klagar på sverige , jag tackar gud för att jag blev född här , allt passar mig och jag totalt älskar sverige , men om en svensk älskar sitt land så är man rasist? asså sveriges regering och alla andra i den skiten kan inte säga till alla störiga invandrare att dra åt helvette eller att sätta dom på platts , för då är man ju också rasist? asså gud

2010-01-03 @ 04:14:53
URL: http://gaybloggen.com
Postat av: elin, bitches.

sv Eddie: Ja, det jag menar är ju just att Sverige prioriterar invandrare framför det mesta faktiskt.. Har inget emot dem på det sättet men, förfan.. att människor får säga vad de vill om alla andra förutom invandrare är bara löjligt!

2010-01-03 @ 13:12:36
URL: http://eliinmattsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0