11 aug

Satte mig vid datorn för en stund sen, har tittat lite på teve och gått till kiosken och handlat risifrutti, ägg och fanta. Men tog fel fanta, den utan socker, urk! Pappa har åkt till jobbet och kommer inte hem förens klockan 22 ikväll, rätt tråkigt att vara hemma helt själv men datorn får väl vara mitt sällskap idag. Han kommer i alla fall hem med McDonalds mat , det är ju bra!


REGNET!
Det har varit så vaaarmt i helgen, man vet knappt vart man ska ta vägen. Stranden kanske? Men idag när jag vaknade så regnade det! Härligt! Fast nu ser jag att solen är på väg fram.. tusan också , men har jag tur så försvinner den. Nu vill jag ha höst! Haha.

Christian the lion
Satt och tittade lite på Oprah Winfrey's talkshow nyss och där pratade de om Christian the lion. Har ni inte hört talas om det så var det två killar i London som köpte en lejonunge i en affär. De tog hand om honom i deras lägenhet och döpte honom till Christian. Tillslut blev han för stor för att bo i en liten lägenhet så de tog med honom till Afrika och släppte honom i det fria. Efter ett år bestämde sig  männen för att åka och hälsa på Christian och se ifall han kände igen dem. De filmade sitt återseende med lejonet, och det är det finast jag sett. Har ni inte sett videon så titta på den! Jag grät första gången jag såg det, tycker det är så häftigt.

http://www.youtube.com/watch?v=zVNTdWbVBgc&feature=fvste1





Kissie har en åsikt!! åhnej ..
"Uppfostra dina barn rätt = Fler brats än emos i denna värld!"
Ja det tycker Kissie. Hon tycker att emos bara gråter och är deprimerade över att deras partner lämnat dem och att man istället borde fokusera på viktigare saker t ex skola, jobb och karriär - precis som bratsen gör! Eller? Låter inte "pappa betalar" bekant? En bra uppfostran är tydligen att lära sin son/dotter hur man använder pappas kreditkort istället för att ge dem ett eget bankomatkort där de kan ha sina pengar som de själv tjänar! Enligt Kissie alltså. Enligt mig (och förhoppningsvis enligt många andra) handlar en bra uppfostran om att lära sina barn att klara sig själva. För vad gör en "brat" när pappas kreditkort en dag inte fungerar? När det inte finns pengar kvar att ge sina barn? Hur skulle de klara sig då? Självklart vill väl en förälder ge sin barn allt de vill ha, det bästa helt enkelt. Men man vill att det ska uppskattas, inte bli en vana att få allt.
Men som alla vet, är ju inte Kissie det största ljushuvudet som skådats på denna planet. Därför kan man väl kanske förstå varför hon tror att Emo = vanliga människor i 16års åldern som blivit emo då de dumpats av sin partner. Ja precis, så måste det ju vara. För det kan ju inte vara så att människor med den stilen är influerade av musiken? Jo i vissa fall kan det faktiskt vara så, då emo står för emotional Hardcore och är en musikgengre, själva stilen kallas fashioncore! Sedan finns det ju människor, som Kissie, som missat detta fenomen som uppstod 15 år innan hon ens var född! Men det är sant, på grund av att det finns människor (som Kissie) som tycker att "emo" är människor som bara mår dåligt och gråter, har väl den anledningen till att bli "emo" växt fram. Sen kan det bero på flera andra anledningar. T ex att de vill få uppmärksamhet på något sätt, de tycker att det är så sjukt tråkigt att se precis likadana ut som alla andra och vill se annorlunda ut eller för att de helt enkelt vill prova på stilen för att den är sjukt snygg! Men från början handlade det om musiken, tyvärr är det inte så längre.  Så svar på tal bitch! Uppfostra dina barn rätt - FÄRRE KISSIE'S I DENNA VÄRLD!



Nej nu har jag vettigare saker att göra, kanske ska läsa en bok ? Prova det, Alexandra! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0